joi, 23 martie 2017

5. Rugăciuni către Sfânta Născătoare de Dumnezeu



Rugăciunea a zecea,
Către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu:
           Preasfântă stăpâna mea, de Dumnezeu Născătoare, cu sfintele şi preaputernicle tale rugăciuni izgoneşte de la mine, smeritul şi ticălosul robul tău deznădăjduirea, uitarea, necunoştinţa, nepurtarea de grijă şi toate gândurile cele întinate, cele rele şi hulitoare de la ticăloasa mea inimă şi de la întunecata  mea minte. Şi stinge văpaia poftelor mele, că sărac sânt şi ticălos. Şi mă izbăveşte de multele rele şi aduceri-aminte şi năravuri, şi de toate faptele cele rele mă slobozeşte. Că binecuvântată eşti de toate neamurile, şi preacinstitul tău nume se slăveşte în vecii vecilor. Amin.

Altă rugăciune către
Preasfânta Născătoare de Dumnezeu:
     Împărăteasa mea preabună şi nădejdea mea, Născătoare de Dumnezeu, primitoarea săracilor şi ajutătoarea străinilor, bucuria celor mâhniţi, acoperirea celor necăjiţi, vezi nevoia mea vezi necazul meu; ajută-mă ca pe un neputincios, hrăneşte-mă ca pe un străin. Necazul meu îl ştii; dezleagă-l precum vrei, că n-am alt ajutor afară de tine, nici altă folositoare grabnică, nici altă mângâietoare bună afară de tine, Maica lui Dumnezeu, ca să mă păzeşti şi să mă acoperi în vecii vecilor. Amin.

Apoi:
     Cuvine-se cu adevărat să te fericim, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită şi nevinovată şi Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce eşti mai cinstită decât heruvimii şi mai mărită fără de asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu