vineri, 24 martie 2017

23. Luminândele Postului Mare



Luminândele  Postului  Mare

Fiecare luminândă se cântă de trei ori, după glasul care va fi de rând.

GLASUL 1

Cel ce răsai lumină, Doamne, Curăţeşte sufletul meu de tot păcatul, cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.

GLASUL  al 2-LEA

Lumina Ta cea pururea veşnică trimite-o, Hristoase Dumnezeule şi luminează ochii cei de taină ai inimii mele cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.

GLASUL  al 3-LEA

Trimite Lumina Ta, Hristoase Dumnezeule, şi luminează inima mea, cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.

GLASUL  al 4-LEA

Cel ce răsai lumina lumii Tale, sufletul meu ce este întru întuneric curăţeşte-l de tot păcatul, cu ocrotirile celor fără de corp, şi mă mântuieşte.
GLASUL  al 5-LEA

Dătătorule de lumină, Doamne, trimite lumina Ta şi luminează inima mea, cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.
GLASUL  al 6-LEA

Doamne, trimite sufletelor noastre lumina ta cea pururea veşnică, cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.

GLASUL  al 7-LEA

Ridică-mă, Doamne, spre lauda Ta, şi mă învaţă să fac voia Ta, Sfinte, cu ocrotirile celor fără de trup, şi mă mântuieşte.

GLASUL  al 8-LEA

Lumină fiind Hristoase, luminează-mă întru Tine, cu ocrotirile celor fără de trup, mă mântuieşte.

Luminândele zilelor 
de peste toată săptămâna

L u n i

A îngerilor:
Podobie: Femei, auziţi...

Arhangheli şi Îngeri, Începătorii şi Domnii, Puteri, Stăpânii, şi Scaune, Heruvimi, cei cu ochi mulţi, şi Serafimi, cei cu câte şase aripi, rugaţi-vă acum pentru noi, să ne izbăvim din nevoi şi de focul cel nestins.
Alta:

Cel ce ai împodobit cerul cu stelele, ca un Dumnezeu, şi prin îngerii Tăi tot pământul luminezi, Făcătorule a toate, mântuieşte pe cei ce Te laudă pe Tine.

A Născătoarei de Dumnezeu:

Ceea ce eşti dulceaţa îngerilor, bucuria celor necăjiţi, folositoarea creştinilor, Fecioară, Maica Domnului, apără-ne pe noi şi ne izbăveşte de chinurile cele veşnice.

M a r ţ i

A Înaintemergătorului:

Proorocule preamărite şi Înaintemergătorule al harului, cel ce ai propvăduit pocăinţa mântuirii tuturor şi pe Mieluşelul, Cel ce a ridicat păcatele lumii L-ai arătat, fericite, pe acela acum roagă-L să miluiască lumea.

Alta:

Pe Înaintemergătorul Ioan şi Botezătorul Mântuitorului, pe cel între prooroci prooroc şi pe cel hrănit în pustie, pe cel născut al Elisabetei toţi să-l lăudăm.

A Născătoarei de Dumnezeu:

Fecioară, pe tine toţi proorocii mai înainte te-au vestit. David pe tine munte te numeşte, chivot şi sfeşnic, scară şi pod, năstrapă, ceea ce porţi mana, şi toiag odrăslit. Iar noi, ca pe o Născătoare de Dumnezeu, după vrenicie te cinstim.

M i e r c u r i

A Crucii:

Cruce dumnezeiască, lauda creştinilor, armă nebiruită şi întărire a credinţei, cu credinţă te lăudăm şi ne închinăm; păzitoarea dreptmăritorilor creştini şi slava mucenicilor, după vrednicie pe tine te lăudăm.
Alta:

 Crucea este păzitoarea a toată lumea, Crucea, podoaba Bisericii, Crucea, stăpâna celor ce conduc, Crucea, întărirea credincioşilor, Crucea, slava îngerilor şi diavolilor rană.

A Născătoari de Dumnezeu:

Lângă Cruce înainte a stat ceea ce Te-a născut mai presus de fire şi tânguindu-se a strigat: Vai mie, preadulce Fiule, cum ai apus de la ochii mei? Cum între cei morţi Te-ai socotit?

J o i

A  sfinţilor Apostoli:

Pe Petru şi pe Pavel, pe Andrei, pe Ioan, pe Iacob, pe Vartolomei şi pe Matei, pe Filip, pe Toma şi pe Simion, pe Iacob al lui Alfeu, pe Iuda Tadeul şi pe Matia, Apostolii Domnului, şi pe sfinţii evanghelişti Marcu şi Luca cu credinţă toţi să-i lăudăm.
Alta:

Apostoli ai Mântuitorului, în toată lumea cea de sub soare alergând, aţi propovăduit cu adevărat sfânta întrupare a lui Hristos din Fecioară şi, din înşelăciune întorcând pe păgâni şi luminându-i, pe toţi i-aţi învăţat să cinstească pe Sfânta Treime.

A Sfântului Nicolae:

Pe marele arhipăstor şi ierarh şi întâiul şezător pe scaunul Mirelor, pe Nicolae, toţi să îl lăudăm, că pe mulţi bărbaţi ce erau să moară fără dreptate i-a izbăvit şi împăratului şi lui Avlavie s-a arătat în vis, stricând cu totul hotărârea lor cea nedreaptă.

A Născătoarei de Dumnezeu:

Marie preacurată, cădelniţă de aur, ceea ce ai fost încăpere Dumnezeirii celei neîncăpute, întu care Tatăl a binevoit şi Fiul S-a sălăşluit şi Duhul cel Preasfânt, umbrindu-te pe tine, Fecioară, te-a arătat de Dumnezeu Născătoare.

V i n e r i

A Crucii:

Bucură-te, Cruce preasfântă, zidul cel nesurpat al lumii, scăparea scârbiţilor şi acelor ce sânt întru nevoi, biruinţa celor ce conduc şi apărătoarea credincioşilor, surparea barbarilor, cununa Aposolilor şi mântuirea credincioşilor.

Alta:

Crucea este păzitoare a toată lumea, Crucea, podoaba Bisericii, Crucea, stăpâna celor ce conduc, Crucea, întărirea credincioşilor, Crucea, slava îngerilor şi diavolilor rană.

A Născătoari de Dumnezeu:

Pe Cruce răstignit văzându-Te pe Tine Preacurata, plângând şi tânguiduse, striga: Cum ai apus, Soarele slavei, începătorul luminii? Cum pe Cruce ai fost pironit şi cu suliţa în coastă ai fost împuns, Fiule şi Dumnezeul meu, pentru a oamneilor mântuire?

S â m b ă tă

A tuturor Sfinţilor:

 Prooroci preaslăviţi, Apostoli fericiţi, drepţilor, patriarhilor, dănţuire a ierarhilor şi a preacuvioşilor, adunarea sfintelor femei şi toţi sfinţii mucenici, cu Maica lui Dumnezeu, rugaţi-vă domnului să miluiască pe ai voştri robi.

A morţilor:

Cel ce stăpâneşti pe cei morţi şi pe cei vii, ca un Dumnezeu, şi prin sfinţii Tăi tot pământul luminezi, Ziditorule a toate, mântuieşte pe cei ce Te laudă pe Tine.

A Născătoarei de Dumnezeu:

Noi întru tine ne lăudăm Născătoare de Dumnezeu şi folositoare către Dumnezeu te avem: tinde mâna ta cea nebiruită şi sfărâmă pe vrăjmaşii noştri; trimite robilor tăi ajutor dintru Cel sfânt.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu